Babysim

Ja, nu har Elisia hosta och är snorig igen. Vaknade första gången halv tre. Hon verkar pigg och glad dock, men får se hur vi gör med babysimmet. På ett sätt är jag lättad att hon är lite hostig så jag kan motivera för mig själv att skita i att gå på babysimmet. Jag trodde verkligen att babysim skulle vara mysigt och roligt. Inte stressigt, hysteriskt och tväronödigt. Förstår inte hur man kan få något som borde vara omöjligt att misslyckas med, till att bli just misslyckat. Under den där halvtimmen som babysimmet pågår, har dom tryckt in kanske 25 moment, vilket allstå gör att det finns noll, och jag menar verkligen NOLL utrymme för barnen att bara vara i vattnet. Neej, dom ska hanteras med massor av olika grepp, snurras och vridas och vändas. Här brukar då en del barn börja protestera, det förstår jag, det var ju roligt att få komma i vatten, varför inte bara få utforska det? Klart man blir förbannad om någon håller i en på de allra mest obekväma sätt och man inte kan få hinna tänka en egen tanke.

Nej, stor tumme ner för babysimmet. Det är verkligen en besvikelse för jag trodde att det skulle vara roligt, men det är mer en fasa för att det ska bli måndag. Tycker att det är extra tråkigt då Elisia älskar att bada. Men ser fram emot att det tar slut, så kan vi åka och bada bara vanligt istället.

Vad tycker ni andra som går på babysimmet?

Kommentarer
Postat av: Fia- mamma till Edison

Jag håller med om att det är alldeles för många grepp och för många moment (för att inte tala om att det är DYRT!)... de borde ha nån slags fri lek en stund varje gång! Men Edison gillar det ändå och jag brukar faktiskt skita i några grepp, kanske bara prova en gång sen bubbla eller göra nåt som E tycker är kul :)

Tråkigt att lillan är sjuk igen :(

2011-10-10 @ 08:25:26
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Lisa- mamma till Isac <3

Håller helt med! Ett under att Isac varit så pass nöjd hela tiden ändå, men lite friare skulle det helt klart kunna va. Och varför inte 10-15 min mellan varje grupp så man kan plaska lite innan och efter och alla slipper stressa i och ur bassängen?

2011-10-10 @ 10:04:01
URL: http://lisasdag.blogspot.com
Postat av: Therese

Jag håller också med! Såhär i efterhand kan man ju ångra sig litegrann eftersom det som sagt är dyrt. Jag längtar tills vi kan åka iväg själva och plaska fritt, det går ju att åka flera mammor tillsammans också. Instämmer med Lisa, varför så stressigt?? Det är ju trots allt småttingar det handlar om och det ingår ju fler än ett moment, typ ; )

2011-10-10 @ 18:05:42
URL: http://iggbomt.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Jag förstår precis vad du menar att det är inte värt pengarna. Det är som att dom trycker ihop så många som möjligt i en grupp på så kort tid. Och så många pass som möjligt på en dag. Allt bara för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Och det blir bara stress dit, i omklädningsrummet, ur bassängen usch nej det e inge kul.

Det hade varit jätteskönt med 10-15 min mellan varje grupp som det står ovan.

Jag haft två olika instruktörer och den ena visade nästan inge grepp och den andre lite för mycket. :P

Sen är det flera badhus här i oslo iaf som ska ha babypool men det ska vara kallt som satan till och från bassängen. Och även i omklädningsrummet så dom små blir ju förkylda hela tiden.



Men det e ju mycket roligare för dom små att bada när det är flera barn med. Speciellt om dom e skeptisk till att börja med. Jag var själv lite osäker på grepp å sånt innan så det kan ju vara fint med en kurs med första barnet å känna sig tryggare.

2011-10-11 @ 16:15:12
Postat av: Hanna

Håller med alla ovan... Stress bara! Å som sagt mer plask tid, nu blir man ju nästan ivägkörd när leksakerna kommit i vattnet! De som är de roliga hinner dom ju inte ens reagera på :(

2011-10-24 @ 10:55:33
URL: http://www.mypinkpunch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0