Ordning och reda, belöning på fredá...

Nu har jag bestämt att det ska städas här på övervåningen innan jag får göra nått roligare(sova). Känns lite jobbigt att det bor elaka troll i huvudet på mig som bestämmer och har sig Hur som haver, håller jag på att ladda in en ny ljudbok i spelaren, tänkte så att det blir uthärdligt att slutföra mitt uppdrag. Min snälla mamma lovade att komma och hjälpa mig att putsa fönster nästa vecka, det blir jag väldigt tacksam för. Jag vill gärna att det ska vara fint när bebisen behagar dyka upp. Får panik över tanken på att behöva komma hem från BB och det är stökigt och jävligt.

Boken jag tänkte lyssna på har tydligen vunnit nått pris för bästa spänningsroman 2005, så det vore ju kul om den vore bra. Har knappt läst eller lyssnat på några böcker de senaste två månaderna för jag ramlade bara över en massa skit och då tappade jag sugen. Men det är ju perfekt att ha nått att lyssna på när man städar och liknande. Länge sedan jag gav mig på en deckare, så det kanske funkar.

 

"Bibel-John var en fruktad serie­mördare i Skottland på 1960-talet och han är fortfarande på fri fot. Nu – tre decennier senare – dyker en ny mördare upp som kopierar Bibel-Johns mord. Av pressen kallas han Johnny Bibel. Samtidigt under­söker kommissarie John Rebus en oljearbetares våldsamma död. Men fallen med de båda seriemördarna tränger sig oundvikligen in i hans utredning, samtidigt som han tvingas göra upp med korrumperade kollegor och sitt eget förflutna.
2005 tilldelades Rankin CWA Diamond Dagger för sitt författarskap"

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0