Långt och tråkigt inlägg för alla som inte är i bebisbubbla.

Igår hade vi världens mest uppskruvade lilltjej. Höll verkligen låda och skulle inte sova. Var vaken till närmare 23 och det känns inte sådär optimalt. Ikväll gjorde hon en kovändning. Somnade vid kvart i sju. Skönt att få lite tid för sig själv såhär på kvällen. Har precis tagit ett härligt bad.  Återstår att se när hon vaknar imorgon bitti dock, hon brukar somna vid 21 i vanliga fall.

Amningen verkar vilja ge upp sig, funkar bra på förmiddagen och dagen med när det blir kväll blir det gnälligt värre. Hon försökte amma vid 18tiden en bra stund men hon släppte och skrek hela tiden, såg att amningsnappen var tom också då,  så jag blandade 230 ersättning så då åt hon och somnade gott och sover som sagt ännu. Pumpade då ur för att se hur mycket som fanns (ifall det skulle vara så att hon bara gav upp för att det inte rann på fort nog för att behaga fröken) och fick ur 50. Ur bägge brösten. Så det blir verkligen mindre nu för varje dag sedan jag av en slump upptäckte att hon inte var mätt på kvällen och därför börjat vakna på nätterna. Jag trodde ju att det var tänder och utvecklingsfas som var orsaken då jag haft så mycket mat åt henne tidigare. Men jaja, jag pumpar på och fyller ut med ersättning och hoppas på att produktionen ska öka.

Elisia pratar hela dagarna, provar olika ljud hela tiden. Ljuuuuusa toner har nu blivit en favorit. Låter lite som om vi har en nymfparakit hemma haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0