"Jag ljuger aldrig"

Är något som obetänksamma (eller mycket otrevliga) människor slänger ur sig lite nu och då. För det vore ju otroligt socialt obegåvat att aldrig ljuga. Att se folk svära dyrt och heligt på att de aldrig ljuger är ju pinsamt, alternativt är de gräsliga att umgås med. Vem vill umgås med någon som kastar ur sig sanningen hela tiden? Som medmänniska är det ens plikt att ljuga emellanåt. Att vara ärlig hela tiden kommer inte att skapa dig några vänner direkt. Man kan ju välja sina krig litegrann iallafall! :)

Rätt trist kväll i övrigt, ska nog ta och runda av den och gå och lägga mig snart tror jag.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Håller med dig Natalie, självklart är det ju bra och hålla sig till sanningen så mycket som möjligt men själv tror jag inte att man kan leva ett helt liv utan att ens dra till med en vit lögn, onödigt och ljuga om helt betydelselösa saker förstås också!

2011-02-24 @ 08:56:00
Postat av: Natalie

Självklart ska man inte ljuga om onödiga saker, men ljuga för vanligt folkvetts skull DET ska man. Hej! Vad ful du är, vad ful dina barn är, det har du verkligen misslyckats med säger man ju inte t ex!

2011-02-24 @ 10:09:48
URL: http://saranatalie.blogg.se/
Postat av: berith

Nej det gör man ju inte, men tror inte vissa anser det som att ljuga. Men man har ju varit med om folk som kanske klippt sig eller så och man ändå sagt åhh vad fin du blev fast man inte tycker så=)OCH det är ju att ljuga!

2011-02-24 @ 10:55:02
URL: http://berithmedh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0