Jag förstår det inte, alltså är det farligt.

Inspirerad av ett samtal med Amanda häromdagen och sedan inlägget en större bloggare skrev igår så måste jag också ta upp det här ämnet. Lite överallt hör man saker som att "facebook kan man ju inte vara medlem på, för då fläker man ju ut sitt privatliv och har ingen integritet", ja stackars dig tänker jag då om det är så att du patologiskt delar med dig av saker som du inte vill att andra ska veta. Det verkar ju himla onödigt att göra det. Själv delar jag inte med mig varken på facebook eller här mer än vad jag själv vill.

Sedan är det det här med att någon lägger ut bilder på sig själv, sina barn eller kanske sitt navelludd i sin blogg eller på facebook. Ja då är det katastrof, för då kommer de bilderna finnas kvar alltid och alla kommer att kunna de del av dem. Javisst, vem som helst kan ju spara bilder man lägger ut på nätet, är nog hemskt ovanligt att man gör det dock. Nej, tror inte det. Sedan kan jag ju hänvisa tillbaka till sista meningen i första stycket, låt bli och lägg ut sådant som du inte vill att andra ska se, men hamnar nått på nätet kan du vara rätt säker på att det inte finns kvar om 5-10år iallafall om du själv raderat det. Pedofili finns lite överallt, och absolut inte främst på facebook, såvida du då inte är vän med en pedofil där. Och är du det, så är ni ju vänner på riktigt också och det är förmodligen mer skadligt för dina barn.

Barnporr finns det en uppsjö av på internet, liksom djurporr, transporr, homo- och heteroporr. Tänder man på barn tror jag man använder sig utav den, snarare än att laddar ner bilder från bloggar och facebook med bara vanliga ungar. Är det bara vanliga ungar, påklädda sådana,  som pedofilen tänder på så kommer han själv att fota dem på badplatsen, lekplatsen och förskolan medan du som förälder tror att han sitter och skickar ett SMS.

Jag gör nog som LadyD, efterlyser mina bilder från lunarstorm 2001, nån som sett dem på senaste? Eller från hemsidan 2005,  nån som sett de bilderna på senaste? X antal datorer senare är de nämligen putsväck för mig!

Ha en härlig eftermiddag!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänkvärt som alltid!=)

2011-02-23 @ 13:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0